Is het normaal dat er in pakjes slagroom zulke dikke stukken zitten?

Misschien een beetje rare aansluiting op mijn vorige vraag, maar ik ben ondertussen ook met eten bezig. Dit is nu al het tweede pakje slagroom waar dikke klonters inzitten. Ik kan mij niet herinnerinneren dit ooit gehad te hebben. De eerste was weliswaar nog goed tot vandaag en had alleen maar kleine stukjes, maar die ik net nog van de winkel heb gehaald (18-8-2010) moet ik het eerste gedeelte er haast uit knijpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
17K

Het beste antwoord

Dat gebeurt wel vaker. Na een tijdje staan, zakt het vocht naar beneden en vet drijft (klontert) boven. Ik neem aan dat je houdbare slagroom bedoelt.

Je kunt het gewoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heeft niet zo heel veel met de datum te maken. De houdbare slagroom van over drie maanden heeft het net zo goed als het pakje dat tot eergisteren goed bleef.

Je kunt het idd gewoon gebruiken, maar knijp er wel goed de dikke massa mee uit. Anders stijft je slagroom niet op (eigen ervaring!)

O, en die slagroom met de datum van gisteren? Die kun je gewoon gebruiken, mits het er goed uitziet (kleur en textuur), niet stinkt, en niet schift tijdens het kloppen.